Odu radosni što bijahu dostojni podnijeti pogrde za Isusa (Dj 5, 27-32. 40-41)

Ovaj odlomak govori o saslušanju Petra i drugih apostola pred Velikim savetom u Jerusalimu. Ovo je drugo saslušanje, pošto im je ranije bilo zabranjeno da propovedaju u ime Isusovo, a oni su nastavili. Petar i apostoli su odgovorili da ih Duh Sveti podstiče da svedoče o Raspetome, koga je Bog podigao, uzvisio kao Začetnika i Spasitelja, i u tome nudi Izrailju i svim narodima obraćenje i oproštenje grehova. Začetnik znači davalac života, voda onih koji su žedni duhovnih vrednosti. Kada im je ponovo zabranjeno, pošto su kažnjeni za prestup, kažu da su bili srećni jer su kaznu podneli za Ime. Kazne i pretnje nisu ih obeshrabrile: nastavili su da poučavaju od kuće do kuće, objavljujući da je Isus raspeti i vaskrsli Hristos Pomazanik. U unutrašnjoj radosti doživeli su Božiju potvrdu svog delovanja i nastavili započeti zadatak.

Čast i slava Onome koji sjedi na prijestolju i Jaganjcu (Otk 5, 11-14)

Ovaj odlomak govori o tome šta je Jaganjac primio, primio je udeo u božanskoj moći i časti. „Moć, mudrost, snaga, čast, slava i blagoslov“ su osobine koje pokazuju da Isus zna, može i želi da izvrši Božiji plan spasenja koji je ponuđen svim ljudima. Poslednji atribut – blagoslov – je priznanje iskupljenog naroda Jaganjca koji je svoje sposobnosti potrošio za narod. Taj blagoslov je zahvalnost i prihvatanje svega što je Jaganjac učinio i čini.Sva ova bića proslavljaju Boga i Jaganjca koji njima gospodari u svom proslavljenom stanju. Sva bića prihvataju da je tako i kažu Amin, neka tako bude.

Uskrsli hrani Sedmoricu i rehabilitira Petra (Iv 21, 1-19)

Ovaj odlomak govori o čudesnom ulovu nakon Isusove intervencije. Pošto su učenici poslušali Isusa, ulovili su 153 ribe. Samo pecanje i ovoliki broj ribe je simbol misionarskog rada učenika koji treba da „love” ljude u smislu spasavanja od moralne i verske propasti. Broj 153 je pre svega svedočenje očevidaca stvarnog događaja, a iz konteksta može biti aluzija na širinu i univerzalnost hrišćanske misije.Prvi deo kaže: „Isus pristupi, uzme kruh i dade im, a tako i ribu “, ovo je aluzija na Evharistiju u kojoj Isus svojom rečju i hlebom hrani učesnike. Drugi deo odlomka je rehabilitacija Petra pred istorijskim svedocima. Zbog Petrovog trostrukog zatajenja, Isus ga tri puta pitao da li ga voli. Isus je znao da se Petar pokajao i da mu je već oprostio. Sada je želeo da mu pruži priliku da prizna pred učenicima. Na Isusovo treće pitanje, „ Petar se ražalosti “. Ovo je zdrava neizvesnost. Pre Isusove muke, bio je samouveren i doživeo je sopstveni moralni pad. Sada je svestan svoje slabosti. Njegov izraz, „, Gospodine, ti sve znaš. Tebi je poznato da te volim “ uključuje zahvalnost što mu Isus oprašta i svest da ga Isus poznaje bolje nego što poznaje sebe. U ovoj svesti postoji smerna molba da mu Gospod podari istrajnost. Tako rehabilitovan, Petar će, kao obraćeni grešnik, moći da vodi Crkvu kao znak i sredstvo pomirenja ljudi sa Bogom i među sobom.Na kraju, Isus objavljuje Petru mučeništvo. „ Raširit ćeš ruke i drugi će te opasivati “, najava je smrti na krstu.Iz ovog odlomka imamo poruku da prepoznajemo Isusa u Evharistiji gde nas lično hrani svojom rečju i osvećenim hlebom, kao i to da nas Isus uvek rehabilituje, oprašta nam naše grehe u svetoj ispovesti.